1,4 TSi 140 KM - znikający płyn chłodniczy
Zwiń
X
-
1,4 TSi 140 KM - znikający płyn chłodniczy
Witam. Po wielu namysłach odnośnie zakupu auta zapadła decyzja. Kupuję nową Ocatwię. Wybór padł na 1,4 tsi 140 km ( kod silnika CHPA) w kombi wersja ambition + pakiet amazing.
Auto odebrałem pd koniec września. Po około miesiącu i przebiegu 2.000 km pewnego rana zapaliła mi się kontrolka płynu chłodzącego - sprawdzam i faktycznie płynu praktycznie brak. Jazda do serwisu na miejscu uzupełnili i kazali obserwować. Obserwuję i widzę, że płynu ubywa. Więc umówiłem się do seriwsu - może jakiś wyciek? Termin najbliższy za 4 dni. To czekam. Po czterech dniach odpalam do serwisu a tu kontrolka się pali, że tym razem mało oleju. Zaglądam i faktycznie oliwy prawie brak :shock: .
Serwis wziął skodzinę na warsztat, uzupełnili płyn i oliwę - żadnego wycieku nie znależli - czemu ubywa płynu i oleju? Tego póki co nie wiedzą. Kazali znowu obserwować. To obserwuję i co? Dalej znika i olej i płyn. Telefon do serwisu i w przyszłym tygodniu mam skodzinę zostawić na dłużej bedą ją rozbierać, dzwonić do Skoda Polska i się konsultować. Chłopisko w serwisie powiedziało że ten silnik to nowa konstrukcja i jeszcze nie bardzo wiedzą co i jak z nim.
I tu moje pytanie czy ktoś z użytkowników O3 z tym silnikiem miał podobne problemy? Czy jestem póki co wyjątkiem? :?
-
-
Olej żreć może, tym bardziej, że na dotarciu. Bez podania ilości nic nie można ustalić, a normy są tak wysokie, że pewnie z 1l/1000km pozwalają zniknąć (no może 0,6-0,7). Ja bym się wstrzymał z rozbieraniem, zrobił test olejowy - zlać olej, zalać zważoną ilość, przejechać dystans nie wiem z 1k km minimum, zważyć olej i zobaczyć, czy ubyło w normie czy nie.
Płyn chłodniczy po dotarciu zwykle przestaje znikać, pamiętaj, że jego poziom zależy od temperatury (stąd widełki min-max).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jjankosCześć. Twoja wypowiedź nie napawa mnie optymizmem, tym bardziej że w zeszłym tygodniu zamówiłem Octavię z tym silnikiem. Jaki był twój styl jazdy przez te 2000 km?
Poza tym naprawdę motor rześki i naprawdę ekonomiczny, miejsca w aucie dużo i dla mnie wygodnie. Aha ale plastiki w desce i drzwiach lekko skrzypią na kostce :?
Komentarz
-
-
Zużycie oleju jestem w stanie zaakceptować. Zresztą instrukcja przewiduje 0,5 na 1000km a przez pierwszych 5.000 nawet więcej. Ale ubytek płynu chłodzącego i to widoczny jest raczej nie do przyjęcia. Za pierwszym razem gdy zapaliło się ostrzeżenie to zbiornik był prawie pusty.
W środę skodzina idzie do serwisu. Zobaczymy co wymyślą. Już zapowiedzieli, że auta nie będzie ponad tydzień na pewno.
Komentarz
-
-
Witam
Moja O3 już minęła 10 tyś km i jak na razie dolane 0.5 litra oliwy i chyba zaczyna się to stabilizować. Płynu na razie nie uzupełniałem. Co do traktowania to samochód użytkuje dosyć dynamicznie i na razie wszystko jest ok.jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Misiek 5822Zamieszczone przez bishopZamieszczone przez mac_aaronPłyn hamulcowy po dotarciu zwykle przestaje znikać, pamiętaj, że jego poziom zależy od temperatury (stąd widełki min-max).
Komentarz
-
-
ciekawa sprawa. choć powszechnie wiadomo, że auto na dotarciu czasem może brać olej czy płyn chłodniczy( bo na początku może być jeszcze częsciowo zapowietrzony układ). co do oleju też poczatkowo moze tak byc aczkolwiek regularne dolewki w TSI czy TDI to z tego co zauwazyłem dość powszechne zjawisko, TTTM. nie wiem jak duze są te ubytki ale może to jeszcze wynikać z docierania się motorowni i może to nić poważnego. no i czy po 2000 km nie powinno byc wymiany oliwy na nową?
ciekawi mnie jak rozwiążą tę sprawę. znając ASO posprawdzają węże, połaczenia, zbiorniczek płynu czy gdzieś nie cieknie, no i czy gdzieś na silniku lub misce olejowej się nie poci ew. turbo. możliwe ze zrobią próbe ciśnieniową bo chyba mają taki sprzęt o ile sie nie myle.OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Komentarz
-
-
podobną sytuację miał mój kolega w O2FL 1,4 CAXA, odebrał ze sklepu auto i po miesiącu użytkowania płyn chłodniczy spadł w zbiorniku grubo o ponad połowę stanu, kupiłem litr ori płynu zrobiliśmy dolewkę i problem znikł po dziś dzień, ale faktycznie gdzie on mógł uciec? czy układ zapowietrzony czy jak ktoś wcześniej napisał poszedł w układ tubo, bo wycieku nie stwierdziliśmy, pójdę zaraz sprawdzić u siebie czy czegoś nie ubyło
własnie sprawdziłem sobie stan płynu chłodniczego i na 7 tysi ubytku nie stwierdziłemOctavia III 1.4 TSI AMBITION, KOLOR DZIADKOOOWYYY BEŻOOOWY
Komentarz
-
-
Jutro oddaję auto do serwisu. Jak odbiore to dam znać co ustalili.
[ Dodano: Wto 10 Gru, 13 18:31 ]
Zamieszczone przez witachuciekawi mnie jak rozwiążą tę sprawę. znając ASO posprawdzają węże, połaczenia, zbiorniczek płynu czy gdzieś nie cieknie, no i czy gdzieś na silniku lub misce olejowej się nie poci ew. turbo. możliwe ze zrobią próbe ciśnieniową bo chyba mają taki sprzęt o ile sie nie myle.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Misiek 5822To już zrobili przy poprzedniej wizycie i nic nie znaleźli. :roll:OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Komentarz
-
-
U mnie płynu chłodzącego nie ubywa, oleju jest ok. 1/3 miarki na ciepło, na zimno będzie trochę mniej.
p.s. Co wspominanej przez kilku kolegów "oliwy", to się nie wypowiem, bo nie leję jej do silnika nawet z pierwszego tłoczenia.O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
Komentarz
-
-
Jak kupiłem nową Fabię, to faktycznie po 2 tygniach płynu chłodniczego ubyło ze zbiornika. Kupiłem, dolałem... do dzis (5 lat) nie ubyło. Oleju nie ubywało.
teraz czekam na octavie 1.4
Pewnie tez bedzie trzeba dolać.“It is mine, I tell you. My own. My precious. Yes, my precious.”
― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Barto79nową FabięO3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez _gregu_Ja mam dopiero 500km przejechane, ale po przeczytaniu postu sprawdziłem poziomy u siebie. Olej jest ok, gdzieś w połowie bagnetu. Natomiast muszę uzupełnić płyn chłodniczy, brakuje ok 1cm od poziomu min. I tu pytanie, to musi być jakiś płyn dedykowany?Octavia III 1.4 TSI AMBITION, KOLOR DZIADKOOOWYYY BEŻOOOWY
Komentarz
-
Komentarz